Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

pytanie o żywotność silnika 1,2 tsi (105KM)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pytanie o żywotność silnika 1,2 tsi (105KM)

    Zamieszczone przez AdamB
    4 lata/120kkm gwarancji + 4 lata/120kkm przeglądów chociażby Basic (które dostajesz za free jak wcześniej kupiłeś nową skodę) daje Ci większy lub mniejszy spokój użytkowania auta w czasach kiedy auta są jakie są.
    Mam ten pakiet, pewien minus to jest fakt, że są zmienne okresy wymiany oleju i nie da się przejść na stałe.
    No i jeśli chodzi o materiały, które wymieniają, to po prostu szaleństwo i rozpieszczanie na maxa - wymiana filtra powietrza pierwszy raz po 90.000 km, hehe.
    Ale ogólnie spoko, zawsze to oszczędności, a filtr powietrza się dokupi.

  • #2
    pytanie o żywotność silnika 1,2 tsi (105KM)

    Cześć,
    mam zamiar kupić Octavię III 1,2 TSI (105KM). Jestem trochę zaniepokojony o trwałość takiego silnika. Teraz jest montowany pasek rozrządu, w związku z tym czy awaryjność się zmniejszyła? Gorąca prośba o pinie na ten temat i ew. o częstych usterkach takiego modelu Octavii!!!
    Pozdrawiam.

    Komentarz


    • #3
      Ciężko na razie powiedzieć o awaryjności tego silnika. Koncern VAG zdecydował się na odejście od łańcucha bo były z poprzednimi silnikami problemy. Tak więc teoretycznie wprowadzenie paska, powinno zmniejszyć awaryjność przynajmniej jeżeli chodzi o rozrząd. Ogólnie silnik Tsi jest już dosyć długo na rynku żeby koncern VAG miał możliwość go dopracować i myślę a przynajmniej mam taką nadzieję że ta nowa konstrukcja na pasku jest już w miarę dopracowana.
      Ale czy tak jest to dopiero przekonamy się w najbliższym czasie, bo teraz nie można powiedzieć że ten silnik na pasku jest nietrwały bo za krótko jest na rynku i ma za małe przebiegi.
      Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
      http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

      Komentarz


      • #4
        arekas,

        na szybko masz tematy z 1.2 TSI CJZA 105HP

        Forum - Octavia Club Polska

        Forum - Octavia Club Polska

        Forum - Octavia Club Polska
        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Łabik
          bo teraz nie można powiedzieć że ten silnik na pasku jest nietrwały bo za krótko jest na rynku i ma za małe przebiegi.
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez arekas
            Jestem trochę zaniepokojony o trwałość takiego silnika. Teraz jest montowany pasek rozrządu
            Mój serwis określił to tak (oczywiście między wierszami) kontrola paska przy 240 kkm ewentualna wymiana przy 300 kkm (na koniec stwierdzenie, że pasek jest praktycznie dożywotni......)
            Pozdr. Przemek

            Komentarz


            • #7
              Ciekawe czy wytrzyma 150kkm :diabelski_usmiech
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                siostra mieszka w UK i jak szukała auta to podsyłała mi ogłoszenia. Byłem zaskoczony, że na wyspach 1,2TSI montowali w OIIFL kombi, u nas chyba niedostępne to było. Sprawdź na stronach brytyjskich z jakimi przebiegami sprzedają i będziesz wiedzieć co i jak
                Pisał Sebastian

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez SS
                  że na wyspach 1,2TSI montowali w OIIFL kombi
                  A czy czasem nowe TSI EA 211 nie mają ze starymi tylko wspólnej odległości pomiędzy cylindrami a poza tym to są dwa różne motory ??!!
                  Pozdr. Przemek

                  Komentarz


                  • #10
                    Przem78, zabij, nie mam pojęcia. Odkąd mam swój silnik patrzę tylko na jego napinacz i świata poza nim nie widzę :wink: Jeśli w OIII 1,2TSI jest nową jednostką to nikt nic ciekawego nie napisze bo za wcześnie :|
                    Pisał Sebastian

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez SS
                      Byłem zaskoczony, że na wyspach 1,2TSI montowali w OIIFL kombi, u nas chyba niedostępne to było.
                      U nas też byly, 1.2TSI z O3 i 1.2TSI z O2 wspólną mają tylko nazwę.

                      Komentarz


                      • #12
                        Ja mam ten samochód z tym silnikiem, ale jest zdecydowanie za wcześnie żeby coś powiedzieć. Narazie zadowolony jestem ze spalania - średnio 6,3.

                        Komentarz


                        • #13
                          U mnie średnie spalanie 5.9

                          Komentarz


                          • #14
                            U mnie na razie stuknęło 16.000 km od marca. bez problemów, spalanie 6 z haczykiem.
                            pozdrawiam - Darek

                            Komentarz


                            • #15
                              arekas, info z ASO, które serwisuje flotę OIII z 1,2 TSi 81KW ( nowy silnik na pasku ) - samochody dochodzą już 150 tyś. km. w 3 lata. Nic się z nimi nie dzieje.

                              Komentarz


                              • #16
                                "Mój" taksówkarz jeździ O3 (kupione w Listopadzie 2013) w tym silniku, rozmawiałem z nim ostatnio jak to sie sprawuje i powiem tak - Nalatane 220k, wymiana paska jeżeli dobrze pamiętam przy 210k (zapobiegawczo, nic sie nie działo), poza tym płyny, tarcze, klocki. coś ze sprzęgłem przy ok 200k (ślizgało się, więc wymienione przy serwisie). Poza tym Start - STOP działa cały czas, nie jest wyłączany, a wiadomo, jazda w 80-90% czasu w mieście i wszystko hula. Gość bardzo zadowolony. Myśle że demonizowanie downsizingu jest teraz na topie, a awaryjnosc duzo zależy od egzemplarza, bo czasem dosatnie się auto gdzie dzieje się zawsze coś, a czasem, gdzie nie trzeba kompletnie nic przy nim robic Dla mnie taksówki są częśto fajną referencją, bo auto jest użytkowane w dużo cięższych warunkach, niz przez przeciętnego użytkownika robiącego rocznie 15-20 k Myśle, że nie ma się czego bać

                                Komentarz


                                • #17
                                  przejechane 100 tys km prawie. Żadnej usterki - tylko przeglądy.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Przecież nikt do tej pory nie zgłosił na forum poważnej awarii w żadnej z wersji silnikowych O3, wiec skoro mamy wszystkie silniki nowe bądź odświeżone/poprawione to można przyjąć, że tendencja opinii negatywnych TSI zacznie się w końcu odwracać
                                    Szkoda tylko tych wszystkich właścicieli O2 z silnikam TSI 1.4 i 1.8...
                                    JEST >>> O2FL by Lockin

                                    BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                    BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                    BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                    BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Spoko, nie martw się. Zobaczymy jakie kolejki będą się ustawiały po Twój 1,8 jak będziesz go sprzedawał.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Problem w tym, ze te perełki z przebiegami 100-150tys co trafia na polski rynek jako auta z drugiej reki, tak naprawde bede wlasnie w przebiegac w/w taksowki albo wiekszych.. I norma ze co jakis czas bedzie kolejna czesc padała, bo nie urkywajmy, ze nawet wolnossace rzadko nie mialy problemow majac 300k+ na liczniku...

                                        Moja O3 RS

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Ceed1
                                          Spoko, nie martw się. Zobaczymy jakie kolejki będą się ustawiały po Twój 1,8 jak będziesz go sprzedawał.
                                          Po co ta napinka?
                                          Rafał

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Milord
                                            Zamieszczone przez Ceed1
                                            Spoko, nie martw się. Zobaczymy jakie kolejki będą się ustawiały po Twój 1,8 jak będziesz go sprzedawał.
                                            Po co ta napinka?
                                            Pewnie nie moze sprzedac swojego tsi, wiec musial odreagowac
                                            Black magic

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              greg505. Mój samochód ma 4 lata i 72 tyś przebiegu. Kupiłem go jako nowy. Zmartwię więc Was ( Ciebie i Milorda ). Nie zamierzam go sprzedawać przez następne 5-6 lat. Tak, że nie przejmujcie się, nie napinam się. Tak w ogóle to na razie u mnie w silniku z rozrządem wszystko ok. Bardziej martwiłbym się waszymi "cackami" bo mają mocne silniki i jak je będziecie sprzedawać to sprzedacie za ułamek ceny którą zapłaciliście w salonie. Na pewno będzie to strata niewspółmiernie większa niż moja "niechcianego" przez nikogo 1,4 TSI.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Ceed1
                                                greg505. Mój samochód ma 4 lata i 72 tyś przebiegu. Kupiłem go jako nowy. Zmartwię więc Was ( Ciebie i Milorda ). Nie zamierzam go sprzedawać przez następne 5-6 lat. Tak, że nie przejmujcie się, nie napinam się. Tak w ogóle to na razie u mnie w silniku z rozrządem wszystko ok. Bardziej martwiłbym się waszymi "cackami" bo mają mocne silniki i jak je będziecie sprzedawać to sprzedacie za ułamek ceny którą zapłaciliście w salonie. Na pewno będzie to strata niewspółmiernie większa niż moja "niechcianego" przez nikogo 1,4 TSI.
                                                Ostatnio mialem oferte na mojego 2latka za 67tys, wiec 75% ceny zakupu, chyba nie musisz sie o nas martwic ;]
                                                Black magic

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Ceed1 dzięki za troskę
                                                  Rafał

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X